DNA marki
Dowiedz się, jak STIHL od ponad 95 lat ułatwia pracę z i na łonie natury dzięki pionierskim urządzeniom silnikowym.
09.10.2024
KRÓTKI PORTRET STIHL
Grupa STIHL projektuje, produkuje i sprzedaje urządzenia dla leśnictwa i rolnictwa oraz do pielęgnacji krajobrazu, budownictwa i dla prywatnych właścicieli ogrodów. Nasz szeroki asortyment uzupełniają rozwiązania cyfrowe i serwis. Produkty STIHL są sprzedawane za pośrednictwem 42 własnych spółek, około 120 importerów i ponad 55 000 Dealerów w ponad 160 krajach.
STIHL produkuje w siedmiu krajach na całym świecie: Niemczech, USA, Brazylii, Szwajcarii, Austrii, Chinach i Filipinach.
Od 1971 roku STIHL jest najlepiej sprzedającą się marką pilarek na świecie. Firma została założona w 1926 roku i ma swoją siedzibę w Waiblingen koło Stuttgartu.
„Ułatwić ludziom pracę z i w przyrodzie”.
Andreas Stihl, założyciel firmy
Pionierski duch od ponad 95 lat
Wszystko zaczęło się w 1926 roku: Andreas Stihl zakłada swoją firmę i opracowuje swoją pierwszą pilarkę. Wynalazek ten zrewolucjonizuje pracę w lesie i sprawi, że STIHL stanie się światowym liderem rynku i technologii. Tajemnica sukcesu? Dzięki pionierskiemu duchowi naszego założyciela wciąż rozwijamy rewolucyjne innowacje. Na przykład dzięki technologii akumulatorowej, rozwiązaniom cyfrowym, robotyce i sztucznej inteligencji. Nad tym wszystkim pracujemy z pasją, mając na celu ciągły rozwój. Wszystko po to, aby ułatwić naszym klientom pracę z naturą i na łonie natury.
Nasze wspólne wartości na całym świecie
W STIHL pracują ludzie z całego świata, a marka STIHL jest obecna na całym świecie. Dlatego ważne jest dla nas, abyśmy żyli w zgodzie z wartościami wykraczającymi poza granice państw, które determinują nasze działania. Tylko ten, kto stale się rozwija i dostosowuje swoje przedsiębiorstwo do trwałych zasad i jasnych wytycznych, odnosi długoterminowy sukces. Jako przedsiębiorstwo rodzinne jesteśmy o tym przekonani. I właśnie to jest odzwierciedleniem naszej kultury i wartości. Podobnie jak firma, nasze wartości również się rozwinęły i są kształtowane na nowo każdego dnia.
Chcemy stale na nowo zachwycać klientów najwyższą jakością naszych urządzeń i usług. Naszym celem jest, aby ludzie, którzy kupują produkty STIHL, nie tylko byli zadowoleni, ale wręcz zachwyceni STIHL. Wspólnie ze sklepami specjalistycznymi budujemy trwałe relacje z klientami. Nasze działania mają na celu bliskie, osobiste i emocjonalne przywiązanie klientów końcowych do marki. Każde urządzenie jest tak dobre, jak jego serwis. Dlatego w handlu specjalistycznym oferujemy kompleksowe i wyjątkowe rozwiązania serwisowe.
Rynki globalne oferują potencjał wzrostu, ale także przestrzeń dla większej konkurencji. Oba te czynniki wymagają od STIHL dużej elastyczności. Chcemy być wiodącą marką w naszej branży na całym świecie i nadal umacniać naszą globalną pozycję na rynku. W tym celu tworzymy globalne standardy i synergię na wszystkich etapach tworzenia wartości, jednocześnie zbliżając się do lokalnych potrzeb naszych rynków. Globalna sieć dystrybucji i międzynarodowa grupa produkcyjna stanowią podstawę sukcesu STIHL. Stosujemy zrównoważoną politykę zakładową i produkujemy na całym świecie z zachowaniem najwyższych standardów produkcji i jakości.
Jako przedsiębiorstwo rodzinne STIHL ponosi szczególną odpowiedzialność za ludzi i naturę. Dlatego do naszych podstawowych zasad należy najwyższy poziom bezpieczeństwa pracy i produktów. Troszczymy się o zasoby naturalne dzięki wydajnym, zrównoważonym procesom i produktom. Prowadzimy długoterminową i partnerską współpracę z branżowymi dystrybutorami, dostawcami i partnerami biznesowymi. Każde działanie opiera się przy tym na podstawowych wartościach: szczerości, zgodności z prawem i uczciwości. Stawiamy na otwartą i pełną zaufania kulturę korporacyjną, promujemy myślenie przedsiębiorcze i odpowiedzialność za własne działania.
Chcemy wyznaczać standardy w dziedzinie technologii i innowacji. W tym celu rozwijamy innowacyjne produkty i usługi. Nasz wewnętrzny napęd to silna kultura innowacji, która wykorzystuje najnowsze technologie, procesy i wiedzę o rynku we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa. Korzystając z technologii cyfrowych, chcemy być liderem w zakresie naszych urządzeń, usług i kontaktu z klientami, a także pozyskiwać nowe modele biznesowe i potencjał sprzedaży. To samo dotyczy cyfrowej sieci ludzi, maszyn i produktów.
STIHL zarówno dziś, jak i w przyszłości oznacza najwyższą jakość. Stanowi ona podstawę sukcesu rynkowego i rentownego wzrostu oraz zapewnia długoterminową niezależność naszej firmy. Warunkiem jest wysoki poziom zorientowania na wyniki w całym łańcuchu wartości dodanej. Dzięki optymalnym warunkom i partnerskiemu przywództwu umożliwiamy naszym pracownikom pełne wykorzystanie ich potencjału, aby spełnić obietnicę jakości dla klientów w każdym obszarze naszej działalności. Jako atrakcyjny pracodawca szukamy i wspieramy talenty.
SUKCES STIHL W LICZBACH
Grupa STIHL osiągnęła w 2022 roku rekordowy obrót w wysokości 5,5 miliarda euro. Oznacza to wzrost o 8,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Udział obrotów, które nie zostały wygenerowane w Niemczech, wynosi 90 procent. Kontynuowany był trend w kierunku urządzeń akumulatorowych. Grupa STIHL odnotowuje niewielki spadek w segmencie silników spalinowych.
ROZWÓJ Z WŁASNYCH ŚRODKÓW
Struktura kapitałowa grupy nadal jest bardzo solidna, a kapitał własny w wysokości 60 procent jest wysoki. Oznacza to, że STIHL może nadal finansować inwestycje z własnych środków. Podobnie jak w poprzednich latach inwestycje były znacznie wyższe od amortyzacji. Pozytywny rozwój firmy doprowadził do wzrostu zatrudnienia o 2,3% do poziomu 20 552 pracowników na całym świecie (stan na dzień: 31 grudnia 2022 r.). Więcej informacji na temat roku obrotowego 2022 można znaleźć w raporcie rocznym STIHL oraz w internetowym raporcie rocznym.
KOBIETY NA STANOWISKACH KIEROWNICZYCH
Żyjemy równością szans i chcemy wyraźnie zachęcać kobiety do pracy w STIHL. U nas liczą się wyłącznie wyniki, umiejętności i potencjał. Udział kobiet w radzie nadzorczej STIHL AG z czterema kobietami na dwunastu członków Rady Nadzorczej przekracza wymagany limit 30 procent kobiet. Wśród pięciu członków zarządu STIHL AG są obecnie dwie kobiety. Rada nadzorcza STIHL AG na posiedzeniu w dniu 29 czerwca 2022 r. wyznaczyła cel „co najmniej jednej kobiety” w przyszłym składzie Zarządu.